Sfat pentru primarii care vor să construiască un brand pentru orașul lor

Share

Sfat pentru primarii care vor să construiască un brand pentru orașul lor

Începeți prin a descoperi viziunea și poziționarea orașului, împreună cu societatea civilă și cu sectorul privat. Construcția unui brand este un proces deopotrivă de sus-în-jos (are nevoie de leadership) și de jos -în-sus (se bazează pe co-creare cu comunitatea).

  1. Ce este place branding-ul și care sunt beneficiile lui pentru comunitate?

    Brandul este o entitate (de)numită, care ocupă un spațiu în mintea unei audiențe externe. Procesul de place branding urmărește să construiască notorietate și o reputație puternică pentru orașe, regiuni și țări în rândul audiențelor (inter)naționale. Prin acest proces facilitează atragerea turiștilor, a investitorilor, a studenților internaționali, ajută diplomația sau exportul de produse, cultură sau servicii.

  2. Care este rolul viziunii în dezvoltarea unei comunități, a unui loc?

    Eu îi spun “direcție”. Ne ajută să înțelegem cine suntem ca o comunitate, de unde venim și încotro vrem să mergem. Este crucial să înțelegem aceste lucruri pentru a identifica o poziționare corectă care să fie în același timp diferențiatoare, autentică, consecventă și cu sens pentru comunitatea respectivă.

  3. De ce e nevoie să implicăm cetățenii / comunitatea în procesul de place branding?

    Procesul de place branding trebuie să fie o “experiență trăită”. Este un proces pe termen lung care
    presupune acțiuni consecvente legate de brand, iar autoritățile nu pot face chiar totul. Implicarea
    sectorului privat și a cetățenilor poate accelera masiv impactul, pentru că branding-ul de loc nu este
    despre publicitate și propagandă, ci despre acțiuni cu sens.

     
  4. Este posibil în ziua de azi ca un loc (oraș, regiune) să se dezvolte fără o strategie de
    place branding?

    Bineînțeles, dar ar fi o imensă ocazie ratată, pentru că place branding-ul este în primul rând despre dezvoltare, adaugă o perspectivă crucială dezvoltării. Ne întrebăm deseori dacă dezvoltarea planificată este bună pentru comunitate și economia ei. Place brandingul se intreabă: va ajuta la creșterea reputației noastre?

  5. Este posibil ca strategia de place branding să asigure o dezvoltare pe termen lung,
    independent de schimbările politice?

    Da, și așa ar și trebui, pentru că place brandingul e un proces pe termen lung. Deoarece se bazează pe o viziune, pe sectorul privat și cetățeni ca ambasadori, place brandingul poate și ideal ar trebui să fie independent / un proces autonom. Ceva ce este nu mai poate fi atins odată ce a fost îmbrățișat și însușit de comunitate și s-a îndepărtat de zona de negocieri și promisiuni politice.

     
  6. Ce sfat ați da unui primar interesat să construiască un brand pentru orașul pe care îl
    administrează?

    Începeți prin a descoperi viziunea și poziționarea, împreună cu societatea civilă și cu sectorul privat. Construcția unui brand este un proces deopotrivă de sus-în-jos (are nevoie de leadership) și de jos-în-sus (se bazează pe co-creare cu comunitatea), care urmărește să faciliteze o nouă perspectivă pentru crearea de politici (publice).