Țara Hațegului

Dezvoltarea brandului turistic pentru Țara Hațegului

Share

Dezvoltarea brandului turistic pentru Țara Hațegului

Bine ai venit în Țara Hațegului

Acasă la noi e acasă la munți, pentru că ne veghează de jur împrejur din timpuri străvechi. Și tot aici e acasă și la dinozauri, pentru că acum șaptezeci de milioane de ani pe-aici călcau dinozaurii pitici, iar în jurul lor nu erau munți, ci natură ca din insulele tropicale.

Noi acum știm asta, dar oare strămoșii noștrii care-au avut capitala aici, la Ulpia Traiana Sarmizegetusa, or fi știut? Sau și-or fi imaginat că din cetatea și templele lor și-or face biserică preoții la Densuș, să aibă omul unde să-și plangă amarul și bucuria?

Brandul turistic Țara Hațegului

Proiectul de brand turistic pentru Țara Hațegului s-a născut în contextul nevoii de a contura brandul orașului Hațeg, care nu poate fi separat de regiune, acesta fiind doar unul din elementele de puzzle ce formează turismul în Țara Hațegului. Tensiunea identificată de IOV a fost lipsa de claritate a brandului actual al Țării Hațegului: o regiune cu foarte multe elemente de atracție, foarte bogată în povești, dar căreia îi lipsea un public țintă și o poziționare clară în mintea acestuia. Ca urmare a procesului de cercetare, am identificat ca public-țintă principal familiile cu copii, dornice să exploreze, iar poziționarea pe care ne dorim să o conturăm în mintea turistului va fi de un tărâm al istoriei, pentru că regiunea spune povestea pământului românesc încă din timpuri preistorice.

Poziționare în raport cu alte ținuturi din România:
Țara Hațegului, tărâmul istoriilor vii.

Istoriei vechi de aproape șaptezeci de milioane de ani – o istorie vizibilă prin fosile, ziduri și artefacte, i se alătură istoriile duse mai departe prin viu grai de locuitori, de gazdele zonei. În bogăția aceasta de istorie, povești și legende stă unicitatea Țării Hațegului. Orașul Hațeg, ca punct de pornire și reper în călătoria din regiune, și-a asumat misiunea de susținere și de motor de dezvoltare turistică pentru Țara Hațegului. La Hațeg există un centru unic în țara noastră, în jurul dinozaurilor pitici, care a suscitat interesul cercetătorilor de nivel mondial.


Provocarea pentru Hațeg și Țara Hațegului este să dezvolte brandul pe poziționările agreate, având la bază conceptul cunoscut ca edutaiment – în care turistul să împletească elementul de învățare și descoperire a istoriei, cu cel de joacă. Astfel încât istoriile locului să trăiască vii în călătorul Țării Hațegului. La nivel de identitate grafică am găsit o soluție care să adune simboluri ale elementelor centrale pe care regiunea le oferă. Mai mult de atât, fiecare localitate poate beneficia de propriul ei logo în direcția identității grafice generale ale Țării Hațegului. Este o soluție care a reușit să contracareze temerile că, prin unirea sub aceeași umbrelă, ar putea să dispară identitatea locală.

Manual de brand realizat pentru Țara Hațegului poate fi consultat aici.

Împreună cu Asociația de Turism Retezat, Institutul pentru Orașe Vizionare și GMP Community am parcurs un proces de câteva luni, la care au fost invitați să participe oameni activi din comunitatea hațegană, care au un cuvânt de spus în domeniile lor de activitate. Sunt onorat că suntem unul dintre puținele orașe ale României care deține o strategie de brand de un asemenea nivel, adresată atât turiștilor, cât și localnicilor, și sperăm să o putem implementa în următorii ani, alături de oamenii din Hațeg și Țara Hațegului.

Adrian-Emilian Pușcaș, primarul orașului Hațeg